Kiitos! Täältä löydät apua sisältöjen suunnitteluun!

Tallenna itsellesi vinkit sisältöjen suunnitteluun!

Suunnitteluapu tallentuu koneellesi pdf-muodossa.

Mistä ideoita, kuka ehtii ja miten usein?

Bonusmateriaali

Sisältöideat aiheuttavat usein hankkeissa päänvaivaa. Suunnitelmallisuus toimii tässäkin: kannattaa ideoida blogi- ja somepäivitykset, videot ja podcastit sisältökalenteriin vaikkapa 3-6 kk ajalle. Tässäkin kannustamme yhteiseen ideointiin – yhdessä syntyy paljon ajatuksia!

Sisältökalenteri yhteisessä verkkosijainnissa, kirjoitusvuorot ja aikataulun mukainen julkaiseminen auttaa koko tiimin sitouttamisessa julkaisujen kommentoimiseen ja jakamiseen. Kun jokainen tietää, että postaus julkaistaan joka tiistai klo 10, jokainen voi ottaa pienen sometuokion ja käyttää aikaa julkaisun jakamiseen. Some-julkaisut voi linkata myös hanketiimin yhteiseen WhatsApp-ryhmään, jolloin jokainen pääsee helposti julkaisemaan ja jakamaan ne omissa kanavissaan.

Sosiaalinen media haltuun

Sosiaalisen median pyörteissä on viisautta ottaa haltuun yksi tai kaksi tärkeintä kanavaa, joista hankkeen asiakkaat voidaan tavoittaa. Tee siis ennemmin huolella yhtä kanavaa kuin vähemmän huolella useampaa.

Sosiaalinen media on sosiaalinen media: millaista vuorovaikutusta voit rakentaa yleisöjesi kanssa? Sosiaalisen median kanavia kannattaa ajatella palvelun mahdollistajina ja vuorovaikutuksen alustoina ennemmin kuin yksisuuntaisina tiedotus- tai viestintäkanavina.

Muista #aihetunniste

Kerää kokoelma aihetunnisteita ja avainsanoja hankkeen teemoista ja kokoa ne avainsanakartaksi. Aihetunnisteita käytetään laajalti esimerkiksi Twitterin ja Instagramin lisäksi myös Linkedinissä ja nykyään myös Facebookissa.

Intoa ja onnistumisen iloa hankkeen asiakkaita puhuttelevan sisällön suunnitteluun!